2011年12月2日星期五

Tuhan

Aku masih tak faham ,Tuhan tak habis habis menguji aku.Banyak sangat kah dosa ku?Tuhan suka sangat melihat aku hidup menderita,hidup seperti bangkai bernyawa.Aku sekarang dah sampai ke tahap meluat ,benci,buntu ,tak tahu macam mana hendak melangkah kaki ku .Aku sekarang hanya diam,diam dan diam.Bagi aku semuanya tak ada makna lagi,hidupku dari dulu lagi terseksa,jiwaku tak pernah aman,rohaniku sakit,jasmaniku lemah.Aku bertahan sehingga sekarang, sudah 20 tahun ,dan kini, aku akan lepaskan segala-galanya .aku dah tak boleh bertahan lagi ya Tuhan.Aku terlalu sakit ,sakit yang orang lain tak boleh nampak dengan mata kasar,sakit yang tak dapat aku huraikan dengan perkataan.Perit sangat.Seksa sangat.


Aku dah lama sangat berubat,dah banyak sangat orang nasihat aku agar bersabar,Tuhan tahu segala-galanya.Adakah Betul Tuhan tahu semua yang aku alami?Adakah betul Tuhan tahu aku hidup tersesak?Aku sekarang dah tak tahu hendak berkata kata lagi,tiada siapa pun dapat faham,tiada siapa pun dapat rasai apa yang aku rasa sekarang.Aku dah give up .aku dah kehabisan tenaga untuk meneruskan hidup ini.Hati aku tawar ,semangat aku lemah untuk segala-galanya.Aku tak nampak jalan didepan.Semuanya jalan mati.semuanya jalan buntu.Orang kata Tuhan tahu,biarlah,Tuhan tahu tak tahu aku tak kisah lagi,itu kuasa dia.Aku hanya tunggu masa dia nak ambil aku balik.itu saja yang aku tahu.


Tuhan yang berkuasa untuk izinkan aku sakit,Tuhan juga yang berkuasa untuk sembuhkan aku.hahaha Itu semua gila,gila belaka.aku dah tak nak dengar itu semua.berpuluh-puluh tahun aku dengar benda ni.dah cukup meluat sangat dah.tapi aku masih tak sembuh sembuh,tak elok-pun.dah puas aku merayu dah puas aku bersujud,dah puas aku berdoa,dah puas aku memohon,dah puas aku .............aku sekarang sudah terlalu lemah,lemah untuk segala-galanya.Aku dah tak tahu nak buat macam mana lagi.aku dah tak mampu untuk mengoret langkahku lagi.Biarlah,hidup ini dia yang berkuasa,dia yang menentukan ,dia yang berhak.aku hanya menumpang buat sementara,kalau dia seronok melihat aku hidup tak macam manusia,aku tak berhak untuk berbuat apa-apa. mungkin aku terlalu hina disisinya,terlalu sangat buat dosa.sekiranya apa yang berlaku pada aku hari ini dapat menjernihkan diri aku dari segi rohani dan jasmani,aku redha,aku tak ada pilihan,aku hanya bertahan sehingga ke hembusan nafas yang terakhir.


Tuhan,aku kenal engkau melalui lelaki yang telah kau jadikan suamiku,

aku kenal Islam juga melalui lelaki ini,

Dan ,aku sakit pun sebabkan lelaki ini.

Apakah engkau hantar lelaki yang telah aku gelar suami ini untuk menghukum aku?

atau

engkau hantar lelaki ini untuk aku taat dan sujud padamu ,ya Allah?

Pada mulanya aku ingat ini semuanya jodoh,jodoh yang bertemukan aku dengan lelaki ini

Tapi,

kerana lelaki ini lah aku hidup seksa sehingga hari ini,

jiwa dan raga ku sakit

Kini aku dah tiada lagi perasaan kasih sayang terhadap lelaki ini

hati ku tawar,hatiku sakit,hatiku marah , hatiku menyesal.....................

Ya Tuhan,engkau yang temukan aku dengan dia,mungkin kah engkau juga akan pisahkan aku dan dia.

ada baiknya sekiranya kami berpisah............

aku terima segala-galanya yang engkau tentukan untuk aku!

Amin.

1 条评论:

  1. I'm so sorry to learn your latest condition.
    I must admit resting will heal but sometimes too much resting causes too much thinking, particularly negative/pessimism one.
    I cannot advise you much in term of religion but would suggest you to focus on Akmal who deserve parents' love & care.
    Cheers!

    回复删除