2020年8月20日星期四

Aku.... anak kampung

Aku dilahirkan di sebuah perkampungan yang letaknya agak jauh dari bandar. Suasana kampung yang aman, damai, harmoni telah membentuk perwatakan aku yang ada hari ini..... Aku kampung girl yang sentiasa mencintai persekitaran hijau, ketenangan jiwa dan Ketenteraman minda.
Aku, telah tinggalkan kesibukan bandar, tinggalkan kecelaruan kerja dan tinggalkan suami yang curang dalam perkahwinan..... Kini, aku kembali ke tempat asal, kampung kelahiran aku.... Balik Pulau, dan aku akan menebus kembali maruah aku sebagai seorang insan, seorang ibu, dan seorang wanita yang bakal di kagumi orang.Selama 27 tahun menceburi bidang pekerjaan untuk pulihkan orang yang sakit di hospital
Aku dah jemu dengan manusia yang bermuka muka, aku dah bosan dengan kerja routine aku tiap tiap hari, tiada lagi semangat, tiada lagi passion dalam diri ku untuk teruskan perjalanan di bidang ini. Lantas, aku lepaskan semua.... Dan kini, aku akan teruskan perjuangan hidup di tempat baru ini tanpa gaji bulanan, tanpa rakan rakan kerja, dan juga tanpa seorang lelaki yang bergelar suami. Aku bakal menerokai sebuah kehidupan yang baru aku idamkan selama ini..... 

没有评论:

发表评论